Manekin jest to przedmiot i NPC w Hello Neighbor.

Wygląd

W alfach od 1 do 3 manekiny wyglądały jak staroświeckie manekiny przeznaczone do pokazywania lub ewentualnie szycia ubrań. Były one nieco krótsze od gracza i miały biały tkankowy tors i polerowany drewniany stojak i głowę. W Alfie 4 i później zostały one drastycznie zmienione; mają drewniany tułów, drewnianą głowę w kształcie człowieka, cztery koła zamiast stojaka i długie, zginalne ramiona.

Gameplay

Manekiny zostały po raz pierwszy wprowadzone w alfię 1 jako przedmiot. Początkowo nie służyły żadnym celom. W Becie 3 występują cztery manekiny i są one niezbędne do ukończenia układanki, która odblokowuje karabin.

Manekiny pojawiają się w Supermarkecie Strachu i Szkole Strachu jako wrogie NPC. Na poziomie Supermarketu każdy z nich popycha wózek na zakupy, wędrując od punktu wyjścia do kasy na końcu, zbierając po drodze pięć określonych przedmiotów. Gracz musi zbadać, które przedmioty są zbierane i umieścić je w swoim koszyku. Jeśli manekiny dostrzegą gracza, będą świecić czerwonym światłem, generując hałas silnika i szarżując w kierunku gracza, zatrzymując się tylko wtedy, gdy gracz użyje mocy niewidzialności. Jeśli złapią gracza, on (oraz jego koszyk, przed Beta 3) zostanie odesłany na początek poziomu. Dodatkowo, manekiny często wykradają przedmioty leżące w koszyku gracza. Istnieje również pojedynczy neutralny manekin NPC służący jako kasjer. Jeśli wózek nie ma pięciu przedmiotów, naciska on przycisk otwierający podłogę. Gracz spada i musi ponownie przechodzić poziom.

Podczas poziomu Fear School wiele manekinów błąka się po okolicy i świeci na czerwono i szarżuje w kierunku gracza, emitując dźwięk silnika, gdy zauważą gracza. Za każdym razem, gdy dzwoni dzwonek, poziom zmienia się pomiędzy "trybem ucznia" i "trybem nauczyciela". W trybie ucznia gracz musi chować się w szafce, podczas gdy uczniowie wędrują wokół sali świecąc się na czerwono. W trybie nauczycielskim uczniowie idą na swoje stanowiska, a "nauczyciel" błąka się wokół, świecąc bielą. Udaje się on do dowolnego ucznia, który nie siedzi przy biurku i odprowadza go do biurka, a jeśli zauważy gracza, będzie również podążać w jego kierunku. Nie zatrzyma się, jeśli gracz ukryje się w szafce, ale nie może go tam złapać. Manekiny nie mogą być gorsze, ponieważ są bardzo szybkie. Jeśli zostanie złapany przez ucznia lub nauczyciela, gracz zostanie odesłany i będzie musiał powtórzyć poziom. Gdy gracz dotrzy do końca, pojawia się przed nim jeden duży manekin i chwyta gracza. Gracz musi wielokrotnie naciskać spacje pchając manekin, po czym kończy poziom.

Ciekawostki

  • Powszechnie uważa się, że manekiny te są nawiedzane z powodu złego zachowania, tz. Ukazują dziwne właściwości fizycznych w Alphie 1, a także są one znajdowane w okolicach domu sąsiada w dziwnych miejscach. Czwarta Alpha zawiera takie nawiedzone manekiny w "koszmarze" w klasie.
  • W przedszkolu w Alphie 1 widać manekina trzymającego niedźwiedzia w łóżeczku, w którym znajdował się klucz.
  • Manekiny nigdy nie nie noszą ubrani, z wyjątkiem manekina nauczycielki.
Postacie
Główne: Theodore PetersonProtagonistaAaron PetersonThe Thing
Poboczne: ManekinKrukMechaniczny rekinDostawca Pizzy
Rodzina Sąsiada: Aaron PetersonTheodore PetersonMya PetersonŻona Sąsiada
Inne/Usunięte Osoba ze zdjęciaSąsiad z Cutscenek