Miś to przedmiot który pojawia się w Alphie 1 i Alphie 2. Powstało wiele teori na temat Misia np. Po spaleniu go dostanie się złote jabłko.

Poradnik zdobycia - Alpha 1

Wejdź od tylnej strony domu, wyłącz ogrzewanie wtedy woda na górze zostanie zamrożona.

Weź dzwonek który leży na szafce w zamrożonej wodzie.

Zejdź na dół, koło kuchni znajduje się pokój z grobem, umieść dzwonek na rurze która znajduje się obok grobu.

Wtedy zablokowana w (?) łopata zostanie odblokowana

w taki sposób możemy odkopać grób, otwieramy trumnie i zabieramy Manekina i idziemy

z nim na góre do pokoju szkolnego. Kładziemy go koło nas i rozwiązujemy zadania matematyczne

1+4=1 (7-5)x(3+1)=8 9-2 x 3 =3

Wtedy dostajemy strzelbę.

Idziemy do pokoju obok (strzelnicy) kładziemy go na blacie i musimy zdobyć trzy punktny (wyeliminować trzech ludzików którzy pojawią się przed nami) dostaniemy kluczyk i otwieramy kłódkę, otwieramy również drzwi które pojawią się po naszej lewej stronie i idziemy do łazienki (na górze) musimy uważać by nie spaść na dół podnisimy młot pneumatyczny i idziemy do strzelnicy i do otworzonych drzwi, idziemy dalej, niszczymy ceglaną sciane. Dostajemy się do pokoju z łożeczkiem dziecięcym i manekinem, w kołysce znajdziemy naszego Misia.

Poradnik zdobycia Alpha 2

Najpierw musimy dostać się do piwnicy, schodzimy na dół i Miś będzie ponownie leżał w kołysce. Istnieje jeszcze drugi miś w tej wersji. Znajduje się on na strychu.