latest?cb=20180531114450&path-prefix=pl Wow! To przecież Artykuł na medal. Dzięki temu możesz być spokojny, że informacje na tej stronie są prawdziwe.
Spoiler-Neighbor.png
Uwaga! Artykuł zawiera Spoilery. Jeśli nie chcesz czytać / widzieć spoilerów, opuść stronę natychmiast!.

Ostateczna wersja Hello Neighbor została wydana 8 grudnia 2017 r.

Opis przejścia

Pełne wydanie Hello Neighbor zawiera trzy akty: Akt 1, Akt 2 i Akt 3, oraz Finał. lub z angielskiej wersji "akt finalny" (ang.Final Act). Wszystkie te akty zawierają w sobie inny wątek.

Akt 1

Twoim głównym zadaniem w pierwszym akcie jest zdobycie czerwonego klucza, który otworzy drogę do tajemniczej lokacji. Po odzyskaniu sterowania nad postacią kieruj się w stronę piłki. Ujrzysz krótki przerywnik filmowy, a potem zostaniesz złapany przez sąsiada (nie da się tego uniknąć). Teraz znajdziesz się naprzeciwko domu sąsiada, ale najpierw zainteresuj się własnym domem i wejdź do niego. Jest on tuż za tobą. Ze środka zabierz coś do strzaskania okna (np. telewizor) oraz dwa kartony. Teraz udaj się na regał widoczny na powyższym zdjęciu. Tam ułóż na sobie dwa kartony - pozwoli ci to dostać się na dach. Teraz wskocz na daszek widoczny na zdjęciu. Musisz się trochę rozpędzić za pomocą sprintu, ale uważaj, żeby nie polecieć za daleko. Przejdź kawałek dalej, wybij pierwsze okno i wejdź do pokoju. Znajdziesz tam dźwignie, która pozwala na poruszanie platformą widoczną na obrazku. Obok dźwigni znajduje się również wiatrak - posłuży on do przestawienia dźwigni, ale najpierw trzeba dostarczyć do niego zasilanie. W pokoju z dźwignią ujrzysz obraz widoczny na zdjęciu (ten największy). Zdejmij go (czyli po prostu zabierz do ekwipunku) - odkryje to dziurę w ścianie i otworzy dostęp do kolejnego pokoju. Wejdź tam. W środku znajdziesz przełącznik widoczny na zdjęciu. Użyj go - dzięki temu wiatrak zacznie działać. Teraz ustaw dźwignie do platformy w taki sposób, aby platforma znajdowała się na ziemi (dźwignia musi być ustawiona do góry). Następnie połóż na półce z wiatrakiem jakiś przedmiot (np. karton) - zacznie się on przesuwać, aż w końcu trafi na dźwignie i ją aktywuje. W tym czasie szybko udaj się na platformę - musisz tam być zanim przedmiot przestawi dźwignie. Po przeniesieniu się na platformie na górę, wybij okno i wejdź do środka. Sąsiad może cię usłyszeć, więc bądź czujny. Po lewej stronie, na stoliku, znajdziesz czerwony klucz. Weź go. Warto wspomnieć, że jeśli zostaniesz złapany przez sąsiada, to jest szansa, że przeniesiesz się na chwilę do innej lokacji - aby z niej wyjść kieruj się do drzwi widocznych na zdjęciu. Teraz musisz wejść domu sąsiada. Najlepiej zrobić to przez frontowe drzwi i od razu udać się do pierwszego pokoju na prawo. Sąsiad na pewno cię usłyszy, więc musisz być szybki. W pokoju znajdziesz drzwi z czerwoną kłódką. Na kłódce użyj klucza, co przeniesie cię do nowej lokacji. Otwórz pralkę widoczną na obrazku. To pozwoli ci przejść dalej. Na razie nie musisz obawiać się sąsiada, pojawi się on później. Idź przed siebie, aż dotrzesz do pokoju z posłaniem. Weź puszkę, wybij jedno z okien i wyjdź przez nie. Skieruj się lewą stronę i użyj dźwigni widocznej po prawej stronie obrazka. Otworzy to kraty. Idź przed siebie, aż dotrzesz do miejsca widocznego na zdjęciu. Znajduje się tutaj latarka (tam gdzie widzisz światło) - warto ją wziąć, bo w lokacji jest ciemno. Użyj kolejnej dźwigni (obok manekina) i wejdź do pomieszczenia. Tutaj zabierz obraz widoczny na zdjęciu. Połóż go w ten sposób na pobliskiej siatce - aby to zrobić wystarczy postawić obraz na ziemi i wywrócić go poprzez pchanie go postacią. To pozwoli ci przejść nad ogrodzeniem. Włącz generator. Bez tego nie ma możliwości wydostania się z tej lokacji. Za pomocą widocznej góry przedmiotów możesz przeskoczyć siatkę. Otwórz pierwsze drzwi i wejdź do pomieszczenia. Idź przed siebie i otwieraj kolejne drzwi (zawsze te, które napotkasz jako pierwsze). W końcu trafisz na sąsiada. Nie musisz przed nim uciekać - lepiej dać się złapać. Trafisz wtedy na początek lokacji, gdzie i tak musisz się udać. Idź do pomieszczenia, w którym przewracałeś obraz. Uważaj na sąsiada, bo teraz będzie on krążył w okolicy. Użyj dźwigni widocznej na obrazku (wcześniej była ona nieaktywna, bo generator był wyłączony). Trafisz do widocznego korytarza. Sąsiad zacznie cię gonić - biegnij do końca korytarza, aż trafisz do drzwi. Są one zamknięte na kilka kłódek, więc nie masz możliwości uciec. Sąsiad cię złapie i w ten sposób ukończyłeś pierwszy akt Hello Neighbor.

Akt 2

W drugim akcie gracz będzie musiał wydostać się z domu sąsiada. Gdy odzyskasz panowanie nad postacią, podejdź do drzwi i spójrz przez dziurkę od klucza. Rób to tak długo, aż ujrzysz narysowaną postać a drzwi się otworzą. Po wyjściu z pokoju, skieruj się na lewo do szybu wentylacyjnego. Weź kratę i wejdź do niego. Po wyjściu z szybu, idź w prawo i za pomocą drabiny dostań się na samą górę. Teraz znajdziesz się na podwórku sąsiada. W pobliżu leżą kartony - zabierz cztery. Na frontowej części domu znajdziesz drabinę widoczną na obrazku. Wejdź po niej na platformę. Uważaj, bo sąsiad może się obudzić i zacząć cię ścigać. Z platformy skocz na żółte deski widoczne na zdjęciu. Musisz się rozpędzić i skoczyć dopiero na krawędzi platformy. Tam ułóż na sobie cztery kartony. Musisz to zrobić w taki sposób, aby na każdym "piętrze" lekko wystawała krawędź kartonu, żebyś mógł po nich skakać. Zbudowana konstrukcja pozwoli ci skoczyć na trampolinę. Teraz odbijaj się w taki sposób, aby przeskoczyć drewniane ogrodzenie. Jeśli ci się to uda, to właśnie ukończyłeś drugi akt.

Akt 3

Początek

  • Rozgrywkę rozpoczynasz w mieszkaniu. Musisz poczekać, aż otrzymasz list. Po jego przeczytaniu ujrzysz przerywnik filmowy i przeniesiesz się do nowej lokacji.
  • Z bagażnika samochodu zabierz klucz i wejdź do zielonego domu. Zobaczysz kolejny filmik, a potem musisz odebrać telefon. Po kolejnym filmiku zyskasz już pełną kontrole nad postacią.
  • Na początek wejdź do domu sąsiada przez frontowe drzwi i korytarzem w prawo skieruj się do schodów widocznych na obrazku. Wejdź na górę.
  • Skocz na widoczną lampę.
  • A teraz do pomieszczenia widocznego na obrazku.
  • Przestawienie obrazka na którym widnieje celownik otworzy pobliskie tajne przejście.
  • Możesz wyskoczyć z tego miejsca (w podobny sposób jak tu wszedłeś), ale możesz też użyć dźwigni, która otworzy kratę.
  • Wspomniane tajemne przejście widzisz teraz na obrazku. Skieruj się do tego pomieszczenia.
  • Powyższe obrazki pokazują pomieszczenia przez jakie będziesz przechodził.
  • Wkrótce dojdziesz do pomieszczenia, z którego możesz skoczyć do innego pokoju, ale zanim to zrobisz weź łom widoczny na obrazku. Na razie nie możesz go wziąć do ekwipunku, bo jest on gorący, ale po jakimś czasie ostygnie. Teraz możesz już skoczyć na dół. Znajdziesz tam parasolkę - weź ją, bo będzie ona bardzo przydatna.
  • Teraz stań na platformie, a następnie rzuć czymś (np. krzesłem lub kartonem) w przełącznik widoczny na obrazku. Spowoduje to przeniesienie platformy do góry.
  • Na górze otwórz drzwi. Przeniesiesz się teraz do nowej lokacji.
  • W nowej lokacji musisz dojechać z pięcioma produktami do końca sali. Będą ci przeszkadzały manekiny - jeśli jakiś do ciebie podejdzie, to będziesz musiał zacząć od nowa, a produkty z wózka mogą zniknąć. Jeśli widzisz, że jakiś manekin się do ciebie zbliża, to po prostu kucnij. Powinien wtedy przestać się tobą interesować, ale jeśli tak się nie stało, to musisz kawałek uciec.
  • Wymagane produkty widnieją na powyższym obrazku - znajdziesz je na półkach obok toru. Bez tych produktów nie opuścisz lokacji. Po przejściu przez kasę skieruj się do drzwi z napisem Exit. Powrócisz teraz do domu sąsiada.
  • Idź na tył domu i za pomocą kartonu zbliż się do małego okna widocznego na obrazku. Przez okno przestaw dźwignie, która otworzy drzwi w domu. Do domu możesz wejść głównymi drzwiami, ale lepiej wybić pobliskie okno i skierować się na lewo.
  • Po drabinie skieruj się na górę, dokładnie na przedostatnie piętro.
  • Otwórz drzwi w pomieszczeniu i wyskocz na tor kolejki, a następnie skocz do miejsca widocznego na obrazku. Zeskocz przez dziurę do kolejnego pomieszczenia.
  • Za pomocą przycisku i dźwigni uruchom kolejkę. Wagon zacznie jeździć po trasie wokół dachu domu.

Jak zdobyć czerwony klucz?

  • Teraz czas zdobyć czerwony klucz. Kieruj się tak samo jak do pokoju, w którym był łom i parasolka i zatrzymaj się przy dźwigni widocznej na obrazku. Nie da się jej przestawić normalnie, musisz tam wrzucić buta.
  • To spowoduje otworzenie pobliskiej skrytki z czerwonym kluczem. Zabierz go.
  • Teraz idź na tor z wagonem. Wagon zatrzymuje się w budynkach, wtedy możesz do niego wsiąść i nim sterować. Zatrzymaj go w taki sposób jaki widzisz na obrazku, jest to pomieszczenie, które już odwiedziłeś (stąd skakałeś do miejsca, w którym uruchamiałeś kolejkę). Oprócz zatrzymania wagonu, musisz jeszcze przed nim postawić kartony lub fotel.
  • Skocz na rurę po prawej stronie, a potem na dach wagonu. Następnie skocz na dach domu widoczny na obrazku.
  • Znajdziesz się na dachu z drzewkami. Skacz po drzewkach, aż dotrzesz do włazu widocznego na obrazku. Otwórz go i wrzuć tam np. karton.
  • Koło włazu znajduje się daszek, z którego możesz przejść na rurę a z niej doskoczyć do budynku widocznego na obrazku. Potrzebny jest do tego parasol, bez niego nie ma możliwość dolecenia do budynku. W środku znajdziesz drzwi z czerwoną kłódką. Użyj czerwonego klucza i wejdź do środka. Przeniesiesz się do nowej lokacji.
  • Po meblach kieruj się na górę, a w miejscu widocznym na obrazku rzuć kubkiem w półkę. To spowoduje, że będziesz mógł przejść dalej. Kieruj się w stronę napisu Exit.
  • Stamtąd skocz do tostera, który wystrzeli cię na wyższe półki.
  • Tutaj znajdziesz lotki (weź je, bo przydadzą się później) oraz papierowy samolot. Samolocik popchaj i wejdź na niego, aby przelecieć na kolejną półkę.
  • Cały czas kieruj się do góry. Tutaj musisz użyć lotek, bo bez nich da się tam wskoczyć. Lotki wbijają się w meble, więc wykorzystaj to do wejścia i dalej idź w górę.
  • Na koniec musisz skoczyć w stronę lampy. W trakcie lotu pojawi się informacja, abyś jeszcze raz nacisnął przycisk skoku. Zrób to i wydostaniesz się z lokacji. Od teraz twoja postać ma możliwość wykonania podwójnego skoku.

Jak zdobyć zielony klucz?

  • Teraz czas zdobyć zielony klucz. Udaj się do pomieszczenia z torami, z którego wskakiwałeś na dach z drzewkami. Musisz usunąć widoczne na zdjęciu kartonu. W dostaniu się tam może ci pomóc "wieża" z kartonów.
  • W pomieszczeniu znajdziesz zielony klucz. Weź go.
  • Teraz idź do drzwi widocznych na obrazku. Są to drzwi obok schodów przy których otwierałeś tajne przejście (tam gdzie przestawiało się obrazek).
  • Zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji. Będą cię tutaj ścigały manekiny, a twoim zdaniem jest dojście do końca lokacji, a konkretnie do drzwi z napisem Exit.
  • Musisz sprawnie poruszać się między manekinami i ukrywać się w szkolnych szafkach. Każde złapanie przez manekina cofa cię na początek lokacji.
  • Po dojściu do drzwi wydostaniesz się z lokacji.

Jak zdobyć kartę dostępu do piwnicy?

Karta dostępu do piwnicy znajduje się w zamrażarce sąsiada, ale jak łatwo się domyślić jest ona zamrożona i nie nadaje się w takim stanie do użytku. Aby to zmienić trzeba wyłączyć zasilanie zamrażarki.

  • Ponownie idź na tory kolejki i skieruj się do odpowiedniego miejsca. To tutaj znajduje się generator, ale na razie jest zamknięty w klatce.
  • Łatwo zauważyć, że kabel prowadzi do pobliskiego pokoju. Wskocz tam przy pomocy parasolki.
  • Odblokuj drzwi i wejdź do pokoju.
  • W pomieszczeniu znajdziesz obraz przedstawiający dawny wygląd pokoju. Musisz pozbierać pobliskie rzeczy i ułożyć je w taki sposób jak na obrazie.
  • To spowoduje otwarcie klatki, w której znajduje się generator. Skocz tam i go wyłącz.
  • Po chwili karta dostępu się odmrozi i będzie można ją zabrać.
  • Teraz potrzebujesz jeszcze łomu. Jeśli nie zabrałeś go wcześniej, to znajduje się on w pomieszczeniu z podnoszoną platformą (tam gdzie dostałeś się do lokacji z wózkiem sklepowym i manekinami). Za pomocą łomu oderwij gwoździe.
  • Pozostało ci już tylko użyć karty dostępu i wejść do piwnicy sąsiada.
  • Znajdziesz się teraz w lokacji podobnej do tej z pierwszego aktu. Skieruj się w lewo i idź zgodnie z korytarzem.
  • W końcu trafisz do miejsca widocznego na obrazku. Wskocz na pobliską rurę i przeskocz nad siatką. Następnie skieruj się do drzwi z napisem Exit. Tam biegnij na koniec korytarza, aż dotrzesz do białych drzwi. Przeniesiesz się do kolejnej, finałowej lokacji.

Finał

  • Po krótkiej scence znajdziesz się w miejscu ostatecznej walki. Biegnij przed siebie, w stronę konstrukcji.
  • Zabierz stąd cztery kartony.
  • A teraz za pomocą rzucania kartonów uruchom przełącznik widoczny na obrazku.
  • Następnie kieruj się do miejsca widocznego na obrazku.
  • Po meblach kieruj się w stronę tostera.
  • Wskocz do niego, co spowoduje wyrzucenie cię w górę. Kieruj się w stronę zielonej półki.
  • Tam użyj powyższego przełącznika.
  • Spowoduje to uruchomienie platformy. Wskocz na nią.
  • Platforma doprowadzi cię do małego pomieszczenia. Tam za pomocą wazonu wybij szybę i idź dalej.
  • Musisz użyć powyższego przełącznika, ale uważaj, bo uruchomienie go spowoduje natychmiastowe zniszczenie podłogi. Wokół pojawi się mnóstwo parasoli, musisz jeden z nich złapać i rozłożyć.
  • Dzięki parasolowi kieruj się do zniszczonego domku widocznego na obrazku.
  • Tam zabierz jedną ze świec i zeskocz w stronę sąsiada.
  • Obok niego znajdują się fajerwerki. Odpal je za pomocą świeczki - musisz kucnąć przy loncie.
  • Następnie skieruj się ponownie do tostera i po wystrzeleniu skocz na półkę widoczną na obrazku. Zepchnij jedną z piłek do pobliskiego urządzenia.
  • Teraz skieruj się na widoczną platformę i za pomocą świeczki wystrzel pocisk.
  • Ponownie idź do tostera i tym razem wystrzel się w stronę widocznego gramofonu. Z niego skocz do domu znajdującego się na plecach sąsiada.
  • Znajdziesz się w środku i spotkasz tam chłopca. Dom zostaje powoli niszczony - podążaj za chłopcem, aż cały dom zostanie zdemolowany.
  • Trafisz do dziwnej lokacji, w której spotkasz sąsiada. Aby zakończyć grę wystarczy otworzyć stojące na pustkowiu zielone drzwi. W ten sposób ukończyłeś Hello Neighbor.

Źródło

Poradnik został wzięty ze strony gry-online.pl

Wersje gry
Alpha: IndevPre-AlphaAlpha 1Alpha 2Alpha 3Alpha 4
Beta: Beta 1Beta 2Beta 3
Pełna Wersja: Pełne Wydanie
Inne/DLC Hello BendySecret NeighborHide and SeekHello Neighbor Mod Kit
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.