The Thing (zwany inaczej jako Shadow, Shadow Boy, Lesser Shadow) - drugorzędny antagonista i ostateczny boss Hello Neighbor. Pojawia się on po raz pierwszy w Alphie 3.

Wygląd

The Thing występuje w 2 wariantach:

  • Jako dwuwymiarowa czarna postać z kręconymi włosami i bez oczu.
  • Jako wysoka czarna sylwetka z kręconymi włosami i czarnymi drobinkami wokół niej, a czasami ma dwa białe oczy.

Historia występowania

Alpha 3

Po raz pierwszy widzimy go w Alphie 3, kiedy dostaniemy się do piwnicy. Po wejściu do pomieszczenia ukarze się nam płaczący sąsiad. Nie będzie nas atakował przez co będziemy mogli się rozejrzeć po pokoju. Jak spojrzymy przez dziurkę od klucza zauważymy stojącego i nieruchomego Shadow-Boya. Nie zadaje on nam jednak żadnych obrażeń. Po chwili gra się kończy.

Alpha 4

W Alphie 4 The Thing jest widoczny w minigierach. Można go też zobaczyć w piwnicy, jeśli gracz już pokonał grę. The Thing jest również widoczny w cutscence z Sąsiadem, gdzie po raz pierwszy występuje on w drugiej formie.

Beta 1, 2, 3

W Betach The Thing pojawia się w minigierach i poza mapą. Występuje on również w piwnicy, gdzie próbuje zabić gracza.

Pełna wersja

W pełnej wersji znajduje się cutscenka, w której gracz musi uratować młodą wersję Nicky'ego Rotha, odrzucając ataki Shadowa; za każdym razem, gdy ochronimy Nickiego, protagonista rośnie.

Występuje także przerywnik przedstawiający część domu pana Petersona unoszącego się w którym znajduję się Sąsiad, który pozornie ukrywa się w pokoju przed cieniem za zamkniętymi drzwiami, podczas gdy cień wydaje się cierpliwie czekać. Sąsiad przez chwilę wali w okno, chcąc przekonać protagonistę, by mu pomógł.

W akcie 3, The Thing pojawia się w piwnicy, gdzie poluje on na gracza.

Ciekawostki

Jak wskazuje na to osiągnięcie, które gracz otrzymuje po pokonaniu go, The Thing jest reprezentacją lęków protagonisty.

Atak_The_Thinga_w_piwnicy_sąsiada

Atak The Thinga w piwnicy sąsiada

Pełna wersja gry - Akt 3

Postacie
Główne: Theodore PetersonProtagonistaAaron PetersonThe Thing
Poboczne: ManekinKrukMechaniczny rekinDostawca Pizzy
Rodzina Sąsiada: Aaron PetersonTheodore PetersonMya PetersonŻona Sąsiada
Inne/Usunięte Osoba ze zdjęciaSąsiad z Cutscenek